Chiny jako potencjalny kontrahent

chiny-1

Chiny to dla wielu przedsiębiorców bardzo atrakcyjny rynek, zarówno pod względem sprowadzania, jak i sprzedawania dóbr. Dziś skupimy się na tym pierwszym. Wielu z nich ma twardy orzech do zgryzienia, gdy zastanawia się, jak będą transportować swoje towary z Państwa Środka. Istnieje kilka ciekawych możliwości, różniące się ceną i grupą docelową, stąd też sposób przemieszczenia towaru musimy dostosować do indywidualnego zamówienia. W dalszej części prezentujemy za i przeciw konkretnych opcji.

Spedycja morska

Gdy myślimy o takim zagadnieniu, jak import z Chin, myślimy zapewne o dużych frachtowcach dobijających do terminali. Wcale nie jest to złe skojarzenie! To niezmiennie od lat najpopularniejszy sposób transportu dóbr. Aby proces transportu przebiegł bezbłędnie, lepiej zdecydować się na firmę spedycyjną z doświadczeniem i porównać ceny poszczególnych usług. Często na stronach takich podmiotów znaleźć można proste kalkulatory, które pomogą w oszacowaniu kosztów przewozu palety, kontenera lub innego, bardziej specyficznego ładunku. Portem docelowym dla importera w Polsce jest jedno z trójmiejskich miast – Gdynia lub Gdańsk a od czasu załadowania towaru na statek do zakończenia podróży mija zwykle od 4 do 6 tygodni.

Droga lotnicza

Innym popularnym sposobem jest przesłanie towaru z Chin drogą lotniczą. Nasz kontrahent nadaje przesyłkę i otrzyma odpowiednie dokumenty legalizujące ładunek. Zdecydowaną zaletą jest to, na czym zależy nam najbardziej, czyli czas. Zamówienie może być zrealizowane nawet w 1 dzień! Niestety jak możemy się domyślić, nie możemy przetransportować tak dużej ilości ładunku, jak frachtowcem.

Kurier

Oczywiście możemy się zdecydować na międzynarodową przesyłkę kurierską. Jej największą wadą i jednocześnie zaleta jest to, że opłacalna jest wyłącznie przy małej ilości transportowanych dóbr. Kluczowe jest zdecydowanie się renomowaną firmę kurierską, która załatwi wszystkie potrzebne formalności za nas. Inną zaletą jest to, że mamy możliwość śledzenia paczki w trybie „real time” za pomocą tzw. tracking number.

Podsumowanie

Jak widać, każdy ze sposobów ma swoje za i przeciw. Od momentu otworzenia się Chin na świat zachodni, stały się one drugą co do wielkości gospodarką na świecie i tylko głupiec zignorowałby ten kraj jako potencjalnego kontrahenta w biznesie. Pozwoli nam to na prowadzenie biznesu na większą skalę i co za tym idzie, przyciągnie większą ilość pieniędzy do naszej firmy.